fredag 15 oktober 2010

slumber

några årstider har gått och kommit tillbaka, förlorat sig i dåligt väder och sedan bra väder och jag är nu här igen. vad i helvete hände, frågar sig nog vän av ordning. jo det ska jag berätta. jag märkte att jag hade fallenhet för att skriva trailers till filmer på svenska. och det är det här jag sysslat med dom senaste åren. det har gått både bra och dåligt, skulle man kunna säga. jag tänkte börja min återkomst med en trailer som gått igenom för en film som kommer att börja spelas in under 2011. filmen går under arbetsnamn: "mjölkhandlarens son". håll till godo.

mjölkhandlarens son

det här är historien om mikael, en mjölkhandlares simpla son från piteå i norra sverige. det är tidigt 90-tal och mikael har ärvt både mjölkhandel och dåligt temperament av sin far harry, som trots prostataproblem och grov alkoholism ändå sköter sitt mjölkhandlarjobb med bravur och även lyckas med konststycket att bjuda över flera andra på ebay i jakt på en mycket dyr mjölkflaska, sina språkbrister till trots.
mikael (som kallas micke av sina kompisar), ska snart gifta sig med sin sambo eva och dom två försöker desperat att få adoptera ett barn från skottland, men det går mycket sakta och processerna som det innebär att adoptera ett barn drar sakta ner mikael i ett mörker och fördärv fyllt av spelberoende, fet mat och arbetslöshet. men det är inte allt. hans sambo eva bär på en mörk hemlighet, hon har en annan familj, som hon haft undangömd för mikael, en livslögn, som visar sig få förödande konsekvenser för alla i den lilla byn utanför piteå.

Inga kommentarer: