måndag 3 mars 2008

beckmansmössan gästbloggar

hej det är jag som är beckmansmössan, ni kan ha sett mig i somras på f12-trappan, men också i höstas och vintras på rodeofester, vicefester och debaser och faktiskt för flera år sedan på trummisen i bad cash quartet. till och med jack nicholson har provat mig. en annan klassiker är adebisi i tv-serien oz, en serie om män som tar varandas pengar och våldtar varandra i ett fängelse. han har den på sniskan så där som alla på stan har nu.

man kan säga att jag varit med om mycket i mitt liv, och om man säger det så far man inte med osanning, utan den totala sannigen, utan risk för att ha blivit felinformerad. ni kanske inte vet så mycket om mig, tänkte jag, så därför vill jag använda den här gästbloggningen till att berätta om mig själv, så att ni får lite mer bakgrund till beckmansmössan och så att ni förstår att det finns mer bakom än bara utseende.

jag föddes i en hall i östberlin 1940. sotarna frös huvudet av sig och kom på att dom måste ha en mössa på sig för att värma sig, men att mössan skulle sitta på sniskan så att dom kunde höra på ena örat, höra kriget. min uppväxt var svår, jag vandrade från huvud till huvud, ett tag låg jag i en skokartong i flera år, jag var nära på att brinna upp, men jag överlevde. ett tag satt jag även på huvudet tillhörande en vidrig gammal man med en hemsk huvudacne, det var det värsta jag varit med om.

tiden gick och jag blev äldre, min färg började blekna, jag hade några hål i mig. jag började plugga till journalist i leipzig. jag var 23 år och nu jävlar skulle jag visa världen att jag var mer än en modeaccesoar. det gick åt helvete redan på intervjun, dom skrattade åt mig och kastade ut mig genom ett fönster. jag hamnade på en metalkilles huvud, därifrån gick det utför, totalt utför och jag livnärde mig som hora i flera år, kände mig smutsig och försökte att ändra livsstil, men jag var fast i en cirkel av sex, våld och droger tillsammans med ett gäng andra huvudbonader, värst var slokhatten, den jäveln, han tog alla mina pengar och ockuperade min lägenhet, jag blev lynchad av alla mina "vänner" och flyttade till sverige.

nu bor jag i stockholm och sitter på någon hipsters huvud, han luktar axe africa och går på debaser medis hela tiden, inte helt lugnt. jag längtar tillbaka till sotarna i berlin.

/beckmansmössan

Inga kommentarer: