onsdag 9 januari 2008

killarna i snook gästbloggar

sho bitches! det e snook i huset! vi e fett upptagna med att spela in en ny platta som blir sjukt soft, ken e me och massa andra kända shunnar, typ petter också och mange schmidt och han som är syo på berghs. asså shit det kommer blir fett! vi kör typ inte hiphop längre utan mer typ sär hiphop och techno ihop, fattaru! aja här är iallafall en text till en av våra nya låtar, checka skiten, släpp biten...

shunnar som heter gunnar

"ey jag minns när jag var liten och ständigt satt fast i skiten
jag bodde fett tight och fick sova i hallen i vår lägenhet i vasastan, shit bro inget skämt, vi var fattiga barn
tiden gick snabbt och jag börja hänga med shunnar, minns speciellt en snubbe med stil och mössan på sniskan som hette gunnar
han lärde mig allt om stil, visa mig hur stan funka och fick in på mig gästlister och vi klistra igen hans kompis lasses ritbok med karlssons klister
åren gick yo och jag fick fet respekt i odenplan, lidingö, ropsten och slussen, inga problem kompis jag kunde göra vad jag ville, jag till och med runka på bussen
nu håller jag på med media, mode och kola, men också wax i håret och anabola,
tiderna är hårda och ibland kändes det som jag inte visste vad jag ville, man vaknar bakis i en lägenhet med pillen i en beckmanskille

det är inte lätt att växa upp inne i stan, man är omgiven av snoriga barn, gamla kärringar med käften full av amalgam, shunnar som heter gunnar, rika bitches som hänger på riche och folk som lyssnar på ken på tunnelbanan hela vägen hem

jag minns tider när allt var som krigsstrider, det var som vietnam eller östberlin, snoriga småglin som stinker av hemoglobin, fuck jag minns när min brusha bara fick femtio lax i julklapp, man, han fick en spasmattack, ett psykbryt och fick åka akut,
till karolinska sjukhuset och ta en dos piller och jag kunde inte hjälpa honom för jag satt på spyantoan med kuken i en iller
men nu är tiderna bättre och jag jobbar med media och hänger på happy nation, och när jag inte gör det så säljer jag snook mixtapes från en koffert på grand central station, what
new york är stan som aldrig sover, snook sover aldrig, vi skjuter er i huvudet med ett gevär, vi skär, dig och din morsa i huvudet med en kniv, vi ger dig hiv, rakt in i venen, vi gör så att du får den sjuka cancergenen
men nu är det 2008 och jag börja hela året med att pissa blod i en potta, jag hade fått klamydia av någon hipsterbrud, som hade klätt sig i en brudskrud av djurhud, jag ba vad, drog in på beckmans, tog på mig en kofta, sen jag softa, uh, what!

det är inte lätt att växa upp inne i stan, man är omgiven av snoriga barn, gamla kärringar med käften full av amalgam, shunnar som heter gunnar, rika bitches som hänger på riche och folk som lyssnar på ken på tunnelbanan hela vägen hem

det är inte lätt att växa upp inne i stan, man är omgiven av snoriga barn, gamla kärringar med käften full av amalgam, shunnar som heter gunnar, rika bitches som hänger på riche och folk som lyssnar på ken på tunnelbanan hela vägen hem

alla som inte har mössan på sniskan är våldtäktsmän, är våldtäktsmän, uh, what

uh uh, gunnar, uh, shunnar, uh, media, uh, mössan på sniskan, uh, what, uh, 2008, snook,.. snook.. yo.. yo"

/snook

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du provat att klättra i träd? Eller en sån där klättervägg? Värsta kicken när man står där uppe! VAD! VAD! 2000!

Anonym sa...

Andra jag skulle vilja se gästblogga i din blog;

-Douglas Brown (Da vinci-koden du vet)
-Scissor Sisters
-Kleerup(arna)
-KENT
-Han som är tjock och springer runt med skägg och endast shorts i stockholm mitt i vintern.
-Peewee
-Terry Eriksson
-Maru Scocco

/S. Fritz

christoffer sa...

simon fritz: kent har redan gästbloggat, du får härmed bakläxa på min inläggskatalog. henrik schyffert och melinda wrede har också gjort några gästinhopp.

i övrigt ska jag försöka få tag i fler gästbloggare och jag kan avslöja att det blir några riktigt kända namn väldigt snart!

james rumack: jag klättrade mycket i träd när jag var liten, men så helt plötsligt en dag tyckte jag det kändes så töntigt, så jag slutade och började läsa sporttidningen buster istället

Anonym sa...

mycket intiresno, tack