tisdag 15 april 2008

i'm a vampire

jag tycker att det är intressant vad man ger människor för bild av sig själv. hur man uppfattas av olika människor. ens kompisar, familj, bekanta, jävligt ytligt bekanta, klasskompisar, ens ex, folk på tunnelbanan, folk på klubbar. alla har en uppfattning om en och en egen bild, som förmodligen inte stämmer alls förutom kanske i vissa fall. därför tänkte jag passa på att dela med mig av saker som folk sagt om mig. det är kompisar, släktingar och alla möjliga som citeras. förhoppningsvis kan det här ge en mer nyanserad bild av vem jag är, för även om man kan tro det, så handlar inte mitt liv enbart om att vara en bloggmiljonär som gärna äter en bit fin brie från toulouse och lyssnar på reggae, nej då, det finns mer.

"första gången jag såg honom trodde jag att det var en apa, men sen såg jag ju att det var en människa"

"kris är inte så rolig, men han tror att han är det. han är mer lite kul bara, som en smällare du vet, det smäller lite, så småskrattar man, förstår du vad jag menar?"

"christoffer är en jävel på att laga mat"

"gud, jag minns när vi åkte telemark i åre, den lille jäveln åkte rakt in i skogen och bara försvann, sen såg jag inte honom på en hel vecka. efteråt sa han att han levt med älgkor."

"asså, seriöst, kris, shit, har du sett hans näsa? typ att han är jude, frågetecken? man ba guu erkänn va du kommer ifrån, sluta låtsas vara svensk, liksom palla förneka sitt ursprung?"

"jag har varit kompis med chris i kanske 6 år och jag tror inte att jag ångrar det"

"christoffer ser ut som monopolpjäsen "strykjärnet" tycker jag"

"han kan verkligen fiska"

"han gillar inte att fika, det märks, jag hatar honom mer än min flickvän"

"jag vill gifta mig med honom i en sån där kyrka"

"om en rysk boxarkvinna skulle ha samlag med någon i nkotb och det blev barn skulle kris vara det barnet"

"jag skrattar så fort christoffer öppnar munnen, inte för att han är rolig, utan för att han låter som en mora träsk-skiva spelad genom ett kilo bostongurka på en bit ciabatta när han pratar"

2 kommentarer:

MQ sa...

Fiska kan han verkligen, och det står jag för!

Det får mig osökt att tänka på vad min mor sa första gången hon såg dig, då sa hon:
"är han en kille från rågsvedsskolan?"
Jag vet inte vad hon menade med det, men jag antar att det har med din karaktär att göra...

christoffer sa...

hahaha jag ÄR rågsvedsskolan