fredag 11 april 2008

ooo-yum

öppet brev till min lillebror

johan, förlåt för att jag sopade till dig rakt över käften i skidliften för några veckor sedan, det var inte alls meningen, jag tänkte slå dig lite på skoj på axeln och då vände du ansiktet mot mig och fick slaget i ansiktet. jag hoppas att du inte är arg på mig, du slog ju trots allt mig också, hårt på axeln till och med, vill jag minnas. hur som helst, jag vill be om ursäkt för att jag slog dig på käften den där dagen, det var inte alls bra gjort av mig. våld är ju aldrig bra om du frågar mig och våld mot barn är ju det vidrigaste som finns efter riktigt dålig smörgåstårta med sån där äcklig leverpastej. dessutom var det ju rejält dumt att slå dig på käften ur en annan synvinkel; du är ju boxare, du skulle kunna mörda mig med ett, hårt, slag, mot, tinningen.

mvh

din bror, christoffer

Inga kommentarer: