lördag 3 november 2007

movers and shakers

snö

den första snön kommer som en för tidig utlösning rakt i ansiktet på stockholm. helt oannonserat och oprovocerat och som att den inte ens fattar själv vad den håller på med och varför. feg och töntig kommer den och ingen vill veta av den, förutom vissa, riktigt sjuka människor. den kommer från ingenstans och lägger sig över bilrutor och över folks jackor och över deras vantar och i deras hår. till och med när dom står inne på en klubb på stureplan har dom den över hela sina kläder. den är helt onödig och fyller ingen funktion. åh vad jag ogillar dig snön, du är som nordman, lukten av ostbågar och som vit glögg.

banankaviar

"micke på marknad" tänker så det knakar. han tänker och tänker och försöker komma på vad som skulle kunna tänkas slå när det kommer till nya kaviarsmaker. först tänker han på kaviar med mandelmassesmak, kaviar med honungssmak, kaviar med kaviarsmak, kaviar med rissmak, kaviar med sushismak, kaviar med smak av gammal man, kaviar med smak av hemlös, kaviar med smak av tungmetall, kaviar med smak av liza marklund, micke "brainstormar" och han känner att han "har flyt" och att han "tänker utanför boxen" och så helt plötsligt när han skrivit "kaviar med smak av djurhud?" så kommer han på det. banankaviar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla, kan inte du vara med i mitt fanzine? Jag skrattade ut högt när jag läste "kaviar med smak av djurhud"! Jag har deadline nyårsafton, massor av folk kommer bidra. Om du inte har tid, kan jag då få lov att använda, och själv välja ut, nån av dina texter? Självklart undertecknar jag det med Niels. Hörs! // Kristus

christoffer sa...

ja men självklart vill jag vara med i ditt fina fanzine, vad heter fanzinet eller skojar du bara med mig? /ekorren niels