söndag 28 oktober 2007

night out

ofta känner jag att timmarna inte räcker till, nästan varje dag känner jag så. och nu får jag en timme till. helt gratis. och du vet ju det, att det är så mycket jag vill göra, palla stå still, det är inget kul, men det går inte att göra allting samtidigt som alla vet och att få alla delar av hjärnan och kroppen nöjda på en gång, att alla nervtrådarna samtidigt är jätteglada och att all positiv energi samlas i hela kroppen och allting bara "flyter", det går ju inte. jag känner mig som att någon hällt ett entusiasmserum i mitt blod och jag vill så gärna få tid till allt inann jag måste sova, måste hinna, göra en playlist, repa, köpa läsk, kolla på sopranos, ringa tusen människor och smsa hundra, röka en cig på balkongen, läsa nöjesguiden, filmfestivalprogrammet och fantastic man och koka lite pasta och prova en ny tröja och duscha och skriva en text och sätta upp saker på mina väggar, rita lite och tänka på en skoluppgift och lyssna på den där skivan som jag tänkte på tidigare, men, och det är med stort m jag skriver det, när ord som "adhd" och "damp" används lika flitigt som "hipster" och "deephouse" och när trummisen i bad cash quartet döper en skiva till ett sånt där ord, då vill jag inte vara en del av det där. ordet damp är nu dött i min värld, jag ändrar det till "jag är glad i vin" om någon undrar.

och vad livet är svårt tänker man kanske ibland? jo det gör man. men nej det är det inte, det är skitlätt. det är bara att göra skiten. som jag idag, jag kommer på när jag och elias går på stan att jag har lite sämre hållning än jag borde ha, eller rättare sagt, elias påpekar det varpå jag skallar honom så att blodet rinner ner på hans nya open ceremony jacka som kostar 8500 kronor. hur som helst, det jag kommer på är iallafall att det är ju bara att börja gå rakt och tänka lite mer på hållningen då, så jävla svårt är det inte. man behöver inte problematisera. som bert karlsson när han slutar att äta semlor för att hans bukfetma börjar anta orimliga proportioner. det är bara att göra det. eller som när tommy nilsson känner att han inte kan få frid förrän han berättar för folk om sitt vidriga sexliv i låten "jag vill ha sex med dig", det är bara att GÖRA det.

1 kommentar:

Anonym sa...

som alla vet har jag själv världens bästa hållning (asså du får ju ersätta jackan).