onsdag 12 december 2007

one week of danger

jag sitter här i mitt rum och tänker på hur otroligt tråkigt det är att ett gäng nazister totalt förstörde förkortningen VAM för all framtid. tänk bara på fiskeföreningen VAM (vi använder mask) i skövde som var tvungna att byta namn på sin fiskeförening i början av 90-talet när dom började få arga brev och obehagliga telefonsamtal efter att ha registrerat både vam.se och skickat ut flygblad med texten:

är du en gammal gubbe som gillar att fiska? häng med oss i vam ner till vattnet och fånga några fula fiskar, sedan grillar vi dom över öppen eld! ta med egen dricka och egen fiskeutrustning.

det är så tråkigt när en liten grupp människor förstör för alla andra.

fast det roligaste är ändå att vam står för "vitt ariskt motstånd", det är ju jättefult och helt fel, sist jag kollade var inte arier vita överhuvudtaget, och det är ju nästa syftningsfel också, vadå "vitt ariskt motstånd"? menar dom att dom är "de vita ariskas motstånd"? eller "det vita ariska motståndet"? eller menar dom att deras pappa även är deras farfar och moster? jag förstår verkligen inte. nej jag tycker man kunde komma på mycket bättre saker med en förkortning som vam, det kunde betytt "vi adels män" (om personen som startat gruppen varit efterbliven dvs), eller varför inte "vit arktisk motgång" (som en spegling av hela det svenska samhället), eller kanske skulle det kunna betytt "verkligen annan mat" (en exotisk matförening med dåliga svenskakunskaper?), listan kan göras lång, men det får bli en annan gång, jag ska på möte med sif (sarkofager i fara).

Inga kommentarer: