söndag 2 december 2007

walk it out

jag surfar på internet och helt plötsligt får jag upp ett meddelande som säger "användaren killer vill ansluta till ditt nätverk via bluetooth, vill du låta användaren killer ansluta till ditt trådlösa nätverk?" "jag väljer nej. efter några minuter händer samma sak och jag väljer återigen nej, fattar inte "killer" vinken?

nej det gör han förmodligen inte. "killer" förstår nog inte så mycket mer än att man måste äta mat för att inte dö. jag kan se framför mig hur "killer" sitter där, i sin etta som är hälften lägenhet och hälften gym. killer har två böcker i sin kromade bokhylla som han har fått av sin mamma carita. böckerna är "ondskan" av jan guillou och paulo robertos självbiografi "hur man lär sig att gå som att man bär något jättetungt hela tiden". "killer" är kanske runt 25, han har acneärr i sitt solbrända ansikte och han gillar sin tjej jessica, dom brukar träna ibland, han lyfter vikterna och hon står bredvid och tittar på, "killer" tycker att tjejer inte ska träna, "dom kan göra sig illa, dom vet inte hur man gör, dom är så små" säger han och stoppar in en baksnus under läppen.

där sitter han alltså, den här "killer", framför sin dator, det är söndag och han har haft en härlig helg med "grabbarna", "fett chill!" som hans kompis kribbe skulle sagt. "killer" har varit ute på kelly's och ätit middag på tgi fridays, sett die hard 4.0 på dvd som han köpt på megastore för 399 kronor och självklart han har varit på match och hängt med sina polare i "klacken" och "tagit några kalla" och lyssnat på björn rosenström.

han sitter där vid datorn, nöjd med sin helg och så tänker han "fan, man kanske skulle ta och försöka komma in på det där nätverket i mitt hus som heter kriskros, det verkar kul där! där kan man surfa lite, via bluetooth", så tänker han, men hörrödu "killer", jag har något att berätta, du får inte surfa på mitt trådlösa nätverk, aldrig någonsin, du kommer aldrig komma på mitt lösenord heller för det är helt omöjligt, och hade du bara haft ett lite finare namn hade jag kanske låtit dig surfa lite, för jag är inte snål, tvärtom, men med ditt smeknamn funkar det inte, hur fan skulle det se ut om jag lät dig surfa på mitt nätverk? det skulle vara som att jag tyckte att det var helt ok att du hette "killer", nästan som att jag tog dig i försvar. det förstår du ju själv att det inte skulle kunna fungera.

1 kommentar:

MQ sa...

mmm, härligt, det påminner mig om ett jättegott recept på gulaschsoppa som jag fick en gång:

Ingredienser
300 300 g köttfärs
1 chorizokorv
2 gula lökar
3 paprikor i olika färg
smör
0.5 dl tomatpuré
1 tsk kummin
1 ändtarm
1 liter köttbuljong
Röra:
2 dl lätt crème fraiche
1 pressad vitlöksklyfta
0.5 hackad persilja

Låt det smaka!