onsdag 3 oktober 2007

den lilla tjejen i cosby

ett urdrag från bloggen total meningslöshet

"jag minns söndagskvällarna för femton år sedan säger django, han säger det med hela halsen full av nostalgi. "jag minns dom verkligen som att det var igår och klockan var 21.00 och det enda jag kunde tänka på var bill och hans vackra tevefamilj" hör jag honom säga, men det är svårt att uppfatta exakt vad han säger eftersom han har quornfilé i hela munnen. senare på kvällen pratar jag med en annan kompis, vi kan kalla honom albert. vi pratar om bill cosby. igenom telefonen hör jag honom gråta, jag hör hur tårarna möter golvet och i nästa andetag säger han "jag kan inte fatta att... (snytljud) ..den lilla ungen (gråtljud) har vuxit upp och blivit riktigt, riktigt sjuk, jag trodde.. inte.... det kunde hända... i usa... (mer gråtljud)"

jag vet inte vad jag ska svara albert så jag lägger på luren. det låter klick i mitt öra när jag trycker ner telefonklykan. när jag lagt på luren känner jag mig tom och illa till mods. jag går till kylskåpet och brer en smörgås, räkosten smakar gammal bordellmatta. tanken gnager. jag vill veta vad fan han menade med att hon blivit "riktigt riktigt sjuk". keshia knight pulliam - riktigt riktigt sjuk, jag kan se rubrikerna framför mig. men hur menar han? har hon aids? är hon så sjuk? eller kanske cancer? eller menar han sinnessjuk? jag bestämmer mig för att söka information om henne på internet. jag använder google som jag ju hört ska vara "det absolut främsta inom sökmotorer på internet". denna information stämmer och jag sitter nu på ungefär sjuhundra a4-sidor om keshia "den lilla tjejen" knight pulliam. jag tänkte nu lägga in all den informationen här, men tyvärr ramlade jag i hallen på en bit medvurst och slog upp huvudet och det kom blod på alla papper så det går ju inte. happ. det var ju tråkigt. riktigt trist. för jag hade verkligen något där kände jag. verkligen tråkigt. trist. hmm."

2 kommentarer:

Anonym sa...

bordellmattan, är den av typen heltäckningsmatta? jag föreställer mig en sådan. jag föreställer mig en vinröd heltäckningsmatta. och jag undrar så hur den skulle smaka.

räkosten smakar gammal bordellmatta. briljant mening.

christoffer sa...

precis elias, det är en vinröd heltäckningsmatta, en sån där som luktar fränt av gammal urin. jag kan tänka mig att den smakar lite som urin också. men jag vet inte, jag har ju rippat texten från en annan blogg.