lördag 20 oktober 2007

son of a gun

jag har kommit över opublicerade självbiografier från flera svenska kändisar och jag kan som enda blogg i hela världen publicera delar av dessa texter. jag hoppas det smakar, ja det hoppas jag verkligen att det gör.

ur henrik schyfferts bok med arbetstiteln "att ha samlag med målvaktskläder på"

"när jag märker att han inte alls förstår reglerna i monopol ber jag honom att köra upp hela strandgatanpjäsen i urinröret. lasse weiss fattar inte alls vad jag menar men han tittar på mig med sina hundögon och säger att han tänker försöka lära sig reglerna, bara för min skull. han är så charmig, lasse. jag kräks upp en bit saluhallsinhandlad chevre i munnen. tänk vad jobbigt det är at spy egentligen, det är en jävla pärs kan jag tala om, man blir helt svettig. efter det minns jag ingenting mer av kvällen. jag vaknar dagen efter av att lasse sitter i kalsongerna och tittar på teve. det luktar som att bröderna bronett har brottats nakna i mitt sovrum. efter en smörgås med räkor, ägg och dill på mår jag som en människa igen och nu tänker jag ta mig fan göra något av den här dagen så jag sätter mig i min audi och bränner in mot stan. innan stan stannar jag på ica och köper lite matvaror. jag gillar att handla mat. nu ska jag möta min vän jocke i stan, vi ska äta semlor, dricka sälurin och spela glockenspiel och eventuellt prata om ett gig jag har på gång i höör på ett dagcenter, jag ska få betalt i salubrin."

ur fredrik virtanens bok "fläsk till middag idag igen? vi säger så!"

"när jag sitter vid mitt köksbord och äter av fläskkotletter som min mamma har gjort kommer jag att tänka på tjejer, jag kommer att tänka på hur mycket jag skulle vilja ha ett samlag med en av dom, vem som helst av dom, bara det är en kvinna."

ur calle schulmans bok "den gigantiska hästkäften som är min bror"

"det är samma sak varje dag. jag får försöka smyga fram, trippandes på tårna, för att inte väcka den där arga jävla polacken som ligger där i sängen. jag sover i en liten låda på alex sida av sängen. när jag kommer in på toaletten börjar jobbet på en gång, då går jag på den, tandställningen. jag plockar fram den ur dess metalluktande ask och polerar den några gånger med fintrasan innan jag börjar putsa den med en speciell kräm som alex har sagt att jag ska använda. när den är färdigputsad öppnar jag alex stora hästkäft och stoppar in tandställningen. när jag är klar lägger jag mig i min säng igen, min härliga säng som är en skokartong som alex har gjort åt mig. det är så härligt att jag efter att ha rymt från dagcentret "trollsländan" i emmaboda nu äntligen får vara med min älskade bror igen."

Inga kommentarer: