tisdag 16 oktober 2007

fuck the sex pistols

i helgen, det kan ha varit i lördags, vaknade jag upp på morgonen och hade drömt konstigt igen. jag gör det nuförtiden, nästan varje natt. den här gången drömde jag tre saker. den första drömmen handlar om min lillebror johan. jag drömmer att han är fast i ett beroende, ett drogberoende, ett tungt sådant. johan vägrar att sluta och alla i hans omgivning säger att han "kommer att knarka sig till döds". i drömmen försöker jag förgäves få honom att sluta med knarket, men han vägrar. alla gråter och ber honom "snälla sluta knarka". men det gör han inte, han använder någon sorts pipett och droppar en vätska på tungan och lägger sig sedan helt utslagen på sängen.

i den andra drömmen är jag i en källare. i källaren tar någon sitt liv med en pistol. det låter jättehögt när personen skjuter sig själv i huvudet och jag blir jätterädd och försöker komma ut ur källaren. jag springer fram och tillbaka och upp och ner men jag hamnar bara där jag precis var, som i en dålig skräckfilm. i ögonvrån kan jag se personen som skjutit sig själv i huvudet, den ligger på golvet och det är massor av blod.

i den tredje drömmen är jag vid mariatorget och ser att det finns en permanent vacation butik där. jag blir alldeles upprymd och glad och hela livet känns helt underbart för nu kan jag ju köpa en fin t-shirt. det är min sista dröm. sen vaknar jag och det känns som att leif gw persson har suttit på mitt huvud jättelänge.

"jag hatar hela världen! hoppas alla dör! speciellt hatar jag små kycklingar, tuppar och ägg! men omelett, det gillar jag!" - marcel proust

Inga kommentarer: