onsdag 29 augusti 2007

bunnywabbit

hösten kommer och jag blir vuxen. jag går i en skola, jag pluggar, jag har helt plötsligt framtidsplaner, jag tar csn-lån, jag är i skolan från nio på morgonen till tio på kvällen. jag ska flytta, till midsommarkransen, jag äter knäckebröd till frukost. det är lite kallt och det blåser ute. ibland lyser solen lite. jag kommer på att jag gillar teater, jag går på teater. efteråt pratar jag med människor som spelar teater. dom pratar nästan mer än mig. jag tänker "oj oj". jag sätter på mig jacka när det är kallt ute, jacka och mössa, och jag tänker "annars blir jag ju förkyld!" men kaffet där går gränsen, kaffet får vänta, kaffet dricker jag i himlen. jag ser filmen "the fountain" och får en tår i ögat, precis som en vuxen man i kontakt med sina känslor. jag äter en tonfisksallad till lunch och "det får vara nog med onyttigheter!" tänker jag. jag vet att jag ljuger för mig själv och till middag äter jag en hamburgare och dricker lite läsk för att inte känna mig för GI. jag kommer att tänka på att "skratta, det mår man bra av!" och lyssnar på gamla hassansketcher och läser henrik schyfferts blogg, efteråt känner jag mig lite som att jag är utvecklingsstörd. jag ser mig i spegeln och tänker att jag ser ut som att jag precis kommit ut från ett fängelse, upprullad mössa som i gökboet, jeans och vit t-shirt. jag döper omgående stilen till "punkare 25+" och hoppas att modebranschen anammar detta uttryck snarast. jag loggar in och ut på facebook som besatt, jag funderar på att "poka" någon, men tänker att "hur skulle det se ut?" hålla på och peta på folk man inte känner, peta på dom, det är ju obehagligt, på riktigt.

1 kommentar:

christoffer sa...

camiseta personalizada: okej jag ska sluta skriva självcentrerade inlägg iklädd ironisk kostym, jag ska börja skriva roligare, okej, förlåt!