måndag 20 augusti 2007

your bone's got a little machine

jag pratar med en barndomsvän på facebook och kommer att tänka på saker jag glömt. det är så mycket jag glömt men så sjukt mycket jag kommer att tänka på bara jag tar locket av minnesburken. jag är bara 25 år för i helvete. men på senaste kommer jag knappt ihåg var jag la käppen alldeles nyss, nej jag menar inte käppen, jag menar tygpåsen. iallafall, minnena bara sköljer över mig, lite som vatten sköljer över en surfare, fast jag blir inte blöt. iallafall, jag kommer att tänka på jättemycket saker, men främst fastnar jag vid pantburksjugge, han pantade alltid alla burkar i högstadiet, han gick i min parallellklass, umgicks med dom två städarna "bröderna larsson", jugge var snäll, jag brukade prata med honom ibland, men oftast hade vi inte så mycket att säga varandra, folk retade honom och skrek saker i stil med "stick och panta burkar då!" och så. jag brukade inte skrika efter jugge. jag hade bättre saker för mig, jag tjuvrökte och åkte skateboard och gjorde taffliga försök att spela jimi hendrix-solon på min gitarr. jag undrar vad jugge gör nu. sist jag såg honom stod han och sålde varmkorv på plattan. det såg kallt och stressigt ut.

nu tänkte jag göra en lista över lite saker. jag kallar listan "saker som jag skulle vara om jag var en sån sak".

1. vilken maträtt skulle jag vara om jag var en maträtt?
jag skulle verkligen vara en pizza med ruccola på, jag har ingen förklaring till det här, men det känns rätt. jag skulle heta "ruccolata insalata pizzamore ciao ciao vegetariana fruttata mussolini con olio"

2. vilken filmgenre skulle jag vara om jag var en filmgenre?
jag skulle tillhöra den nya kategorin jätterolig film, inte komedi, utan jätterolig film. owen wilson och hans kuknäsa skulle spela ALLA roller i min filmgenre.

3. vilken ost skulle jag vara om jag var en ost?
jag skulle vara brie. den är fet och fransk och jag är smal och svensk, det vore så fint att få vara helt tvärtom.

4. vilken musikgenre skulle jag vara om jag var en musikgenre?
jag skulle vara en helt ny musikstil som heter jazzhelvete. det är jazz men mycket hårdare än den jazzen man tidigare hört och lite mer satanisk än traditionell jazz, därav ett ord som helvete i genrenamnet.

5. vilket köksredskap skulle jag vara om jag var ett köksredskap?
jag skulle vara en kniv för att jag gillar att höras och få mycket uppmärksamhet och jag tänker mig att kniven är lite av "ledaren i köket". ranken bland köksrepskapen är svår, men tätt bakom kniven finner vi nog skärbrädan och den jäveln vill man ju inte vara direkt, blodig och brödsmulig och deprimerad

jag förstår självklart att man inte kan vara någon av dom här sakerna, om man inte är en alien som kan anpassa sig till materia och så, ungefär som jamie lee curtis, carl reinholdtzon belfrage, e.t och ebba von sydow.

Inga kommentarer: