måndag 13 augusti 2007

come on just say it you need me like a bad habit

om jag skulle skriva en bok skulle den handla om mig själv fast allting skulle vara jättespännande och på mitt sätt hela tiden. jag skulle vara en superhjälte, jättestark och med osynlig propeller. 'akta så jag inte flyger in i magen på dig' skulle den heta. i boken skulle jag inte ha något sympatiskt namn som christoffer, i boken skulle jag heta något häftigt, kanske johnny. i boken skulle jag inte sitta på tunnelbanan och svettas, omgiven av tjocka tanter som bor i svedmyra, som ska hem och laga falu, kokta morötter och makaronilåda. jag skulle inte vara omgiven av rastlösa knarkare som går på nålar på tunnelbanestationerna, jag skulle aldrig se kickerskillarna i mjukisbyxor som helst av allt bara vill ha en pappa att krama lite på. jag skulle aldrig ha tråkigt på f12 mer.

dom sjukaste sakerna skulle hända, jag skulle helt plötsligt få ett samtal i en telefonkiosk i rågsved centrum, rösten i telefonen skulle låta lite som en smart amerikan/ryss som är bra på matte, schack och rymden och han skulle säga "du måste åka till rymden, det har hänt en grej". lite som solaris. jag skulle ba dra. på. en. gång. och det skulle vara snyggt, hela tiden, som när man har solglasögon på sig och solen skiner ute. filtrerat. i rymden skulle jag flyga runt lite tyngdlöst och se på anchorman för tusende gången på dvd och jag skulle äta jätteäcklig rymdmat men tycka att det var rätt härligt ändå för "det är ju inte varje dag man äter i rymden".

väl framme på rymdstationen "CRACK 2032937 ROBOT SOLAR" skulle jag bli rastlös rätt snabbt eftersom ad/hd blir ännu värre i rymden som alla vet, men i min bok, i min bok blir allt spännande så en stor robot skulle komma och försöka kasta ut mig i rymden men jag skulle stampa på hans robotfeja och bara skratta och skrika "i'm johnny the defender!" och precis som ice cube i anaconda när han dödar ormhelvetet skulle jag skrika "BITCH!" precis när jag dödar roboten, så att allting blir lite mer hip hop.

robotens blod skulle vara neongrönt och bubbla och i mitt "rum" på rymdstationen skulle det finnas en jättesnygg tjej, pizza, chips, läsk och ett badkar fyllt av crack. i boken skulle jag röka cigaretter hela tiden, kanske såna där indiecig med guldpaket och jag skulle aldrig hosta. hjältar hostar inte. jag skulle vara rolig, men aldrig röra en min och ingen skulle veta var jag bodde, typ som batman. jag skulle bo i en osynlig takvåning på manhattan, jag skulle vara en snygg och smal version av karlsson på taket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

suveränt! jag skulle typ ge vad som helst för att få läsa "akta så jag inte flyger in i magen på dig".

christoffer sa...

elias, snart jävlar, i en bokhylla nära dig.