fredag 31 augusti 2007

jag gästbloggade i elias blogg, jag lekte bukowski, så jävla 1955

henry chinaski, himlen, 2007

dagen börjar som den alltid brukar börja. jag vaknar klockan sex, jag vaknar av att jag skitit på mig, sängen är svart, men jag orkar inte gå upp, jag sover till tolv. jag går upp med känslan av att någon försökt att såga i min kropp medan jag sov. jag sätter mig vid mitt äckliga matbord och dricker ett glas whiskey och äter en tomat. på matbordet ligger det tre saker. knark, en säck potatis och en pistol. det är omöjligt att ta sitt liv häruppe. jag går in i badrummet och skiter. det fullkomligt sprutar.

efter att jag glömmer att borsta tänderna och råkar pissa på mina egna fötter upprepade gånger, tittar jag mig själv i spegeln, jag gillar det jag ser, men det luktar urin i hela badrummet och gult piss rinner ner för mina tjocka ben. jag mår bra idag och jag tömmer fem öl framför köksfönstret. det är vitt överallt utanför, jag fattar inte vad dom håller på med där ute. gubbar och kärringar i något sorts tillstånd som verkar jävligt obehagligt, jag förstår inte hur dom orkar prata med varandra hela dagarna, käftarna är öppna men dom säger ingenting. jag rakar mig, min hud är inte som en hud ska vara. när jag kommer ut från badrummet har jag vita pappertussar i hela ansiktet som blöder.

jag somnar och drömmer att jag lassar in vedträn i en stor svart ugn i helvetet. det är underbart och jag svettas öl och rödvin. bredvid mig står en man som kallas jaques. han verkar vara en jävla skitstövel. han ler som en fransk bög och jag blir förbannad och vägrar lassa in mer vedträn i den jävla ugnen.

också vaknar jag av att en hora skriker i soluppgången. inte ens här kan man få känna av tystnaden. jag tömmer en whiskeyflaska och tänder en cigg. jag tänker på ett par bröst jag såg en gång på en karnival och spottar några tobaksflagor på golvet. det smakar blod, cigg och gammal köttbit i min mun. helvete. himlen kan suga min stora kuk.

Inga kommentarer: