onsdag 8 augusti 2007

when california sun became brighton rain

min frisyr är ny och kort. det känns ovant men bra tror jag. jag har köpt ett par nya jeans. dom är blå. jag har bränt mig på ryggen så att jag är så där helt bonnjävlaröd i formen av ett linne på ryggen och axlarna, det svider och är lite (läs mycket) pinsamt och jag funderar på hur jag ska kurera mig, använder man filmjölk eller vad? tar man sitt liv? jag ska till göteborg imorgon, jag ska åka x2000 och det kommer gå snabbt. jätte.

mitt liv. jag har kommit in på en utbildning och har nu hela mitt liv utstakat. jag skojar inte. jag ska bli art director. jag ska bli art director och gå klädd i ironisk mustasch, jag ska lyssna på obskyra gamla black metal sjuor, jag ska "gilla mode", jag ska dricka öl och skaffa en pappamage, jag ska jobba hela tiden, hela tiden, h.e.l.a t.i.d.e.n, jag ska skaffa stora glasögon, jättestora nördglasögon och jag ska resa mer, jag ska resa till nyc, där ska jag åka mycket tunnelbana, starta en modeblogg, ta bilder på folks outfits, göra boksomslag åt konstiga konstiga hipsterförfattare, dricka drinkar med bögar på terasser i soho.

sen när jag kommer hem till sverige ska jag klaga, klaga på hur tysta och vidriga svenskar är, jag ska uteslutande använda ett typsnitt till allt jag gör för det har en tysk snygg tjej sagt att jag ska, jag ska bli makrobiotiker, odla ett stort stort skägg som jag även använder som hängmatta på kvällen när jag vill "vila lite", jag ska ha röda wayfarers och acneskjorta och säga till folk att "dom kan sticka från stan". jag ska åka klass 1, klass 1 ska jag fan åka och när någon ber mig att dra åt helvete ska jag säga "vet du vem jag är?", jag ska inte osa till någon klubb någonsin, dom känner igen mig, jag är ju ad, jag kommer endast äta belgisk choklad, all annan choklad kan dra, jag ska dricka en sorts öl bara, den dyraste, men jag ska säga till alla mina kompisar att "jag gillar att inte slösa för mycket", för att sedan tömma en hel jävla dyr flaska av någonting, spy och ta tåget till köpenhamn där jag på modemässan slänger mig upp på catwalken och skriker "akta er för fan era jävla svin jag är art director, danskjävlar! jag ska vara med här på den här visningen, jag har snygga jeans, kolla rå, kolla det är helmut lang för fan, HELMUT LANG!" när mitt huvud sen träffar marken ska jag inte vakna upp på ett tag. men när jag väl vaknar gör jag det på ett hotell, ett dyrt hotell, ett sånt med fruktkorgar(?), där en snygg tjej sitter med mitt huvud i sitt knä, hon säger att hon ska ta hand om mig, för jag är ju ad, självklart tänker jag, med blod i pannan och på fashionjeansen. sigge eklund ska sitta bredvid och berätta om sina sexäventyr, men den här tjejen bryr sig inte om honom, hon bara "stick sigge, du är played out!" sen säger hon "kris, jag visste från första gången jag såg dig att du var ad och jag gillar verkligen det, ligg med mig så där kreativt som bara ni ad's kan!!" sen kickar jag sigge eklund i ansiktet, skriker "stick från stan författarnörd!" och sticker till hotellrummet och ligger med den snygga tjejen, låten "no limit" med 2unlimited spelas i bakgrunden och jag gillar den som bara en ad kan gilla den låten, på ett postmodernistiskt ironiskt sätt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, det är inlägg som dessa som gör att man vet att de där känslorna för dig, de där sprittande vårkänslorna som varar året runt, är äkta. älskar!

Anonym sa...

haha, "ligg med mig sådär kreativt som bara ni ad's kan!" ska lätt bli min nya hemplockarfras. fan vad jag kommer få spybarkuk på det.

Anonym sa...

& juste, vilken skola är det du ska gå?

christoffer sa...

elias: det vet du!

lisa: haha, premiärprova på fredag på spy bar och rapportera till mig hur det går, jag kommer vara där, dock utan ad-mustasch!

jag ska börja en skola som heter hyper island vid telefonplan, utbildningen heter "interactive ad".

beta sa...

svinbra

Jonas sa...

bra skrivet!