fredag 3 augusti 2007

is it on? are we doing the horse to the well?

igår var jag i aspudden. jag åt thaimat och tittade på 'inland empire', david lynchs senaste film (det var det sjukaste jag sett i hela mitt liv och jag överdriver inte ens lite.) på väg från thaikiosken hem till louise sa en kille så här till mig "whooa, vet du vad din tatuering står för?" och så kollade han mot mitt allseende öga på armen. jag kollade på honom som man kollar på en gammal rutten banan som man precis ska slänga i soptunnan och sa "ja, jag vet vad det står för". han sa "okej, och hur känns det?" "jävligt bra" sa jag. han och hans tjej såg ut som att dom just blivit offentligt förnedrade och gick därifrån. ville skalla honom. men hejdade mig precis innan min skalle träffade hans fula kepsbeklädda huvud. alltså, seriöst, din dumma jävla idiot till människa hoppas du läser det här, vad tror du att illuminatisymbolen står för? att man är nazist? att man vill att alla ska dö? att man är bättre än alla andra? att man gillar crack? att man är släkt med indianer? att man hatar bögar? att man varit i rymden och knullat? att man bara äter isglass på sommaren? att man tror på den "nya världsordningen"? nej, inget av det där. älskar människor som tror att hela världen är en stor konspirationsteori, för det var nog så fallet var med den här killen. och jag hoppas att han en dag plockar upp en annan bok än någon som dan brown skrivit.

inatt när jag låg och försökte sova fick jag en idé. jag skulle ta mig ut genom fönstret och klättra lite på husfasaden, bara lite. prova lite bara. jag har inte ens höjdskräck så det var lugnt. tänkte att jag skulle få se in i lägenheter från ett helt nytt perspektiv som bara fåglar och moln varit med om. så jag klättrade ut. det är på åttonde våningen så det var lite kallt och husfasaden var vit/brun/jättesmutsig. jag såg jättelångt, jag såg globen, den där fula högdalsskylten som är en tupp, jag såg dn-huset och skatteskrapan och i träden satt fåglar och skrek en massa saker jag inte förstod. försökte säga hej till en fågel, den ba: eh?
efter att ha klättrat runt på husfasaden tänkte jag att det här var ju lite töntigt, så jag slängde mig ut i luften, kom på att jag inte kunde flyga och spräckte skallen mot ett berg, har ett litet sår i pannan nu, men det kan jag ta.

9 kommentarer:

Anonym sa...

trevlig musik jag fick hröa när jag var inne på musiksidan. Ang David Lynch senaste film, så du rekommendera den ?

christoffer sa...

tilda: tack! jag kan verkligen rekommendera den. sjukt bra film! stämningen är minst sagt sinnessjuk, precis som i hans andra filmer.

Anonym sa...

Uppskattar Davids filmer. Du använde verkligen rätt ord Sinnessjuk. För det är precis vad det är . Love them. Så jag borde se den. En till på min lista över filmer jag borde se ;) Men tack tack !

christoffer sa...

tilda: anytime. vilken av hans filmer gillar du bäst? jag säger lost highway, jävligt läskig.

Anonym sa...

Det är svårt att säga vilken som är hans bästa film. Det är väl som när folk ska peka ut sin favorit barn eller nått annat groteskt. Men jag har en top i tre i alla fall * lost Higway * Twin Peaks och Mulholland Drive...

Du verkar ha filmsmak. Vad tycker du om Darren Aronofsky's filmer ?

*kram*

christoffer sa...

sjukt bra filmer alla tre, mulholland drive är grym, men riktigt, riktigt sjukt konstig.

inte sett mer än requiem for a dream och den var grym, har the fountain på datorn och borde se den, men jag är alldeles för rastlös för att se på filmer nuförtiden, typ.

Anonym sa...

jag tycker du ska verkligen se the fountain. Den är riktigt , riktigt bra!

Du har smak för bra film. Me like!

christoffer sa...

oh i will!

haha, tack detsamma!

vem är du? har du ingen blogg? haha

Anonym sa...

Jag är en person som föll in på din blogg igår när jag satt och läste Schulmans blogg. Så börjar jag läsa din. Jag har en blogg men kul att läsa vet ja inte *fnissar*