måndag 13 augusti 2007

we're living in a den of thieves and it's contagious

jag har köpt ett par för stora jeans för sjuttiofem kronor lagom till skolstarten. jag tänkte även köpa typ skolstartkeps 2007 i orange färg, suddgummi, färgpennor, linjal, pennvässare, rosa luktsudd(?), bokmärken och typ en ryggsäck, men sen kom jag på att jag är 25 och inte SEXOCHETTHALVT. jag har varit på festival. det är sant, men minus tältet och leran. minus crustarna som pissar i ens mat och minus bajsmannen (jag undrar verkligen om han finns på riktigt. när jag var typ 15 berättade någon för mig att bajsmannen hade fru och barn och att dom åt bajs, jag var minst sagt skeptisk.)

jag har alltså varit på festival, way out west, i göteborg, i en skog, slottskogen. jag har bott på ett flashigt hotell och jag har åkt X2000 klass 1, det gick snabbt, "oj vad det gick" som äldre människor skulle sagt. på hotellet, det femstjärniga hotellet, fanns det en minibar, i den baren fanns lite öl och typ jordnötter och någon jävla champagne, om man köper något av det kostar det minst typ 100 kronor och som mest fyra miljoner. om man vill kan man även beställa upp ostron på rummet, ett ostron kostar 35 kronor, men om man vill ha något "levererat" till rummet måste man betala en kostad på 85 spänn, det kostar alltså att leva som en riktigt sjuk människa. om man vill beställa filmer kan man även göra det, skiten dyker upp direkt på teven precis som i framtiden, man kan alltså om man vill se en film där mr.bean gör "konstiga grimascher" och "låter roligt" och sätter kräftor i halsen och råkar urinera på spisplattan för 125 spänn. om man vill kan man göra det. jag ville inte det.


jag har vaknat av att mobilen ringer mitt i natten, någon jävla punklåt som skriker i mitt öra (måste byta ringsignal, kom ihåg) jag avbryts i en dröm som jag har om att mitt ex har tatuerat in skådespelaren justin theroux hållandes ett barn i händerna, han håller barnet ovanför huvudet som att han ska kasta upp det i luften och han ser glad ut och när jag frågar mitt ex varför hon gjort den här tatueringen säger hon att "han är den enda som jag skulle kunna tänka mig som far till mina barn". det här gör mig i drömmen jättearg och jag ber henne att dra åt helvete. när jag vaknar skrattar jag och har en huvudvärk från helvetet, jag snyter mig och det känns som att hela hjärnan åker med ut. så här fortsätter det. contintental breakfast med vattenmelon och croissants, tusen pålägg, basutbudet, mapei, boredoms, regina spektor och cocorose live, öl i slottskogen, folköl på hotellrummet och göteborg i mitt hjärta, men jag känner mig lite som ett gatubarn när jag ligger där i dom dyra lakanen i dubbelsängen och äter en äcklig toast från seveneleven. ett gaturbarn som har blivit inbjuden att bo i ett fint stort hus som ägs av en vit rik man, den rika mannen tycker att jag ska "få känna på hur det är leva lite lyxigt" och han är fet och ligger i en stor soffa och äter vindruvor, ungefär så känns det, men när jag väl skakat av mig den bilden är det rätt "gött" som man säger i göteborg.

regina spektor bor på samma hotell som oss, jag ser henne utanför hotellet, hon har jättefula skor och strumpor och är jättekort och "spexig", jag slutar att vara kär i henne. men det är lika bra för jag har hört att hon är lesbisk.

gjort i göteborg:

1. frågat man i grillkiosk var "fiskekyrkan" ligger, mannen säger "det finns massa kyrka här, två stycken!" *pekar åt två håll*
2. frågat tjej på stan var FÄÄÄSKÄÄÄTTTJJJÖÖÖRRKKAAAA ligger
3. tjejen tror att jag skojar
4. hon förstår att jag inte skojar, skrattar och ser rädd ut samtidigt
5. pekar mot järntorget
6. vi går dit
7. klubben som ska vara där i närheten på en båt är full
8. vi försöker komma in ändå
9. det går inte
10. vi går till mcdonalds och köper mat
11. jag äter junkfood och kollar på en dokumentär om mord
12. somnar

3 kommentarer:

Anonym sa...

bajsmannen finns kris, jag har tom sett när en skåning stog och kissade honom i munnen på hultsfred -96. Om han har bajsfru 6 bajsbarn är jag dock osäker på.

/pale

christoffer sa...

palle: jag visste det!

Anonym sa...

jag har också sett bajsmannen, på hultsfred 2000. han hade skinnbrallor, bar överkropp, dreads som gick ända ner till röven och han låg och rullade sig i ett bajsigt dike bredvid en bajamaja.