lördag 1 september 2007

you down with o.p.p yeah you know me

går och lägger mig typ sju. vaknar runt klockan ett av att mina grannar typ BYGGER ETT RYMDSKEPP våningen ovanför. det bankas något fruktansvärt och det hojtas, det hojtas friskt, det skriks och flåsas. och jag kan se det framför mig. mina grannar, jag vet inte vad dom heter eller hur dom ser ut, vi kan kalla dom för tommy och annika, efter pippi långstrumps hangarounds. mina grannar tommy och annika har alltså beslutat att bygga ett jävla rymdskepp. tommy har hittat en jättebra manual på flashback och annika är helt bananas över att dom "äntligen kommer att få se rymda!"

tommy är så stolt över sin manual och han har köpt plankor i liljeholmen, plankor för tvåhundrafemtiospänn och lite spik och tejp, tejp måste man ha och han har självklart köpt trälim också, trälimmet som ska få rymdskeppet att hålla ihop. det måste hålla ihop. så, stämningen är på topp, det kan bli bra det här, tänker dom båda medan annika kokar kaffe (färdkost) och tommy spikar ihop några plankor. tommy målar skeppet neongrönt, "så att det syns!".

varken tommy eller annika har gått högstadiet. annika skriker och är jättepeppad, hon skriker där uppe i lägenheten och tommy gråter nästan av lycka när han ser att skeppet är klart. det är. så. fint. neongrönt står det där och lyser upp hela rummet, tommy har satt på soundtracket till filmen 2001 för att förstärka stämningen. ratten i skeppet är gjord av toarullar och eltejp. skeppet har också 21 växlar som tommy har tagit från sin son ulfs mountainbike. paret bär ut skeppet på balkongen där färden ska starta. dom sätter sig i skeppet och tommy trycker på knappen on. inga lampor börjar lysa, men tommy är inte orolig, han har följt manualen exakt, inget kan gå fel. skeppet verkar dock segstartat så tommy skriker åt sin son ulf att komma och "putta på lite!"
ulf puttar rymdskeppet ut över balkongräcket och tommy och annika blir till köttfärssås och spaghetti där nere på den svarta asfalten. ulf skriker lite och går sedan och spelar tv-spelet bioshock.

Inga kommentarer: