lördag 15 september 2007

bad brain talking about fresh rain

"jag drömde att en mås sket på mitt huvud" står det i ett meddelande i min utkastmapp på mobilen. vilken ordföljd, vilken mening. jag måste ha skrivit det här på morgonen så fort jag vaknat som någon sorts anteckning till mig själv. jag kommer iallafall ihåg drömmen och det var nog kanske lite det som var meningen.

drömmen. jag går på götgatsbacken, jag går där med några kompisar men jag minns inte vilka, jag går ner mot maxigrillen och precis innan grillen så tittar jag upp i träden som står där, när jag tittar ner igen känner jag hur en stor blöt klump träffar mitt huvud, det är måsskit. jättemycket måsskit. jag blir skitsur och skäms asmycket och försöker av någon jävla anledning att dölja måsskiten så att ingen ska se den. jag försöker att dölja den med händerna. när någon kompis ser det och påpekar det skäms jag ännu mer och säger typ "näe det är inte alls måsskit", typ blånekar. allt slutar med att det står jättemånga människor runt mig och skrattar och ba "du har måsskit på huvudet!!! du har måsskit på huvudet!!!". sen vaknar jag. jag sätter mig upp i sängen och i handen har jag en svensk enkrona. fattar inte vad drömmen försökte säga.

googlat på senaste:
knulp boots
put feet first
this is england
allen ginsburg
alex schulman

chocker på senaste:
min lillasyrra har precis gift sig med sin pojkvän, i las vegas

upptäckter på senaste:
marie laveau, fyra år efter alla andra

gjort på senaste:
lagt lite ingredienser på en pizza, tänkt lite, ebayat skor

idag har jag ätit:
jättemycket hemlagad pizza

druckit: bara, endast, inget annat, än läsk.

och lyssnat på:
new order - crystal
placebo - running up that hill (kate bush cover)
amg - jiggable pie
modest mouse - the fruit that ate itself
cocorosie - werewolf
owls - everyone is my friend
pharcyde - passin' me by
glc & a-trak - stay fly (from the chi)

Inga kommentarer: