måndag 17 september 2007

someday there will be another love until the end

imorse vaknade jag och det kändes som att jag glömt hjärnan under täcket när jag kom till skolan. nu känns det som att hjärnan är tillbaka i huvudet. med huvudet "på skaft" kom jag att tänka på lite minnen. mitt första minne är från verandan i uppsala. jag kanske är fem år. jag dricker saft, äter korv och glass (samtidigt!) och har keps på mig, kepsen är blå. min mamma vattnar mig med vattenkannan. världen är på min sida. min gammelmormor bjuder mig på såna där gröna kulor, finska kulor kanske dom heter, väldigt väldigt söta är dom och jag är glad som en hund som får hundgodis.

mitt andra minne är när jag också är runt fem år gammal. jag är med min mamma och pappa i hälsingland och vi tältar. vi tältar vid en sjö. det luktar mossa och myggen vill ha mitt blod. det finns en stor gunga som står i vattnet vid en liten minisandstrand, jag gungar som en vilde. jag gungar tills jag blir snurrig och sen äter jag lite grillkorv med ketchup. när det är mörkt vågar jag inte gå och kissa själv för jag är rädd för mörkret.

mitt tredje minne är från när jag är ungefär fjorton år, jag ska gå hemifrån en kompis som bor i stuvsta, jag har varit hemma hos honom och ätit toast, druckit o'boy och kollat på skatefilm. när jag går därifrån måste jag gå igenom en skog, en lång parkväg, helt utan lampor, det är vinter och kolsvart och i skogen hör jag konstiga ljud. jag tänker att det är mördare och knarkare och alkoholister som vill mig illa. jag tänker att dom vill sticka mig med sina kanyler och göra mig hög så att jag också blir en knarkare som dom. jag kissar nästan på mig av skräck, på väg genom den svarta förortsskogen.

googlat på senaste:
landskapskarta

crunklåt på senaste:
beach boi - get around homie.mp3

härrå.

Inga kommentarer: