tisdag 4 september 2007

no depression

luften är kall och varm, jag har en klump i halsen, jag lånar 500 kr av min pappa. jag lyssnar på special k, det känns lite som när jag var 18 år och gick runt och letade efter något. när det inte hände ett jävla skit. men nu, bollar i luften som sprängs. euforisk och mer kreativ än tidigare går jag upp på morgonen och hem på kvällen, jag spelar trummor i ett litet rum i rågsved, det låter distat i öronen, jag är glad. jag sitter i en soffa och pratar med jon. jag cyklar i skogen, stötdämparna trycker sig ner i varje sten, cykeln går nästan sönder, växlarna fungerar inte och jag håller på att slungas in i skogen minst tre gånger. i huddinge börjar det regna och jag ser en man som ser exakt ut som elvis presley, han går som en cowboy och i handen har han en påse från ica, elvis presely har handlat blodpudding och lingonsylt. jag cyklar hem, jag aktar mig för att köra in i bilar. det blåser vid telefonplan hela tiden och konstfackeleverna äter sushi och det gör jag med. jag åker buss och jag somnar hela tiden. jag tänker på att flytta och på att få slippa andas in bokdamm i sömnen från världens bästa böker hela nätterna. jag pratar med elias på msn, vi pratar som att vi är två karaktärer i en bok som sen blir en film och regisseras av kevin smith. jag surfar sängar på ikeas hemsida och på facebook vill folk att jag ska vara med och leka "ninjor vs vampyrer". min syster åker till usa och jag dricker rätt mycket läsk och min mamma har gett mig ginsengtabletter och det enda jag kan tänka på är den där speciella lukten i gamla trapphus, som farmor och farfars trapp luktade, det luktade trygghet och vaniljkakor, det sitter fast i mitt huvud för alltid.

Inga kommentarer: