söndag 16 september 2007

i don't mean to close the door but for the record my heart is sore

jag tänker klippa mig omgående. min plan är att min nya frisyr ska vara lite mer välfriserad och fin och klassisk än den är i vanliga fall. jag är trött på popfrillan. den ska dö. jag tänker att jag i min nya frisyr kommer att se ut lite som clark gable. jag kommer börja röka cigaretter med en sånt där cigarettmunstycke, cigarrer också, jag kommer att använda brylcreme i håret. ha på mig handskar hela hösten, ha damasker, äta pastiller ur fin ask och ha en sån där klocka som man har i fickan som sitter fast på en kedja, ett "ur"?

ja, ett ur ska jag skaffa mig. jag tänker även bara titta på svart/vita saker på tv. uteslutande svart/vitt. inget mer "californication" eller något jävla "white rapper show" eller någon hemsida med färgglada illustrationer eller foton. fuck that shit. nu är det över. jag ska bli old school. jag ska sluta använda datorn helt och hållet, den är ju alldeles för ny. bara leva som man gjorde förr i tiden. bara leva så. jag ska slänga min eltandborste, den är så jävla 2007, ut med den genom fönstret, kanske elda upp den först och sen slänga ut den genom fönstret. jag ska ta alla mina nya kläder och slänga dom med, eller så ger jag dom till myrorna. från och med nu är det bara äppelknyckarbyxor och kråsskjorta. ingen mer ny spännande musik, inga mer nedladdade filmer och aldrig mer gå på någon jävla klubb, där har dom dj's och konstiga ljusmaskiner och elektronisk musik som är alldeles för ny.

jag ska börja lyssna på ragtime, gammal jazz och 20-tals blues, eller nej, jag ska inte lyssna, jag ska SPISA skiten. ingen mer nymodighet, ingen mer postrock från chicago, inge mer mf doom, interpol, xiu xiu eller jamc. nu blir det nya tider, jag ska börja använda vatten som man gjorde förr i tiden, duscha en gång i veckan högst, göra egen deodorant av vanilj, löv, mynta och vatten. ingen mer falafel, sushi eller sojakorv. inget mer slösande med elektriciteten.

med ett tänt ljus vid bordet framför den öppna brasan kommer jag att sitta i en fåtölj. jag kommer att ha det ena benet över det andra och läsa en bok, en gammal bok. på mig kommer jag att ha skjorta, fluga, väst, kostymbyxor och fina svarta skor.
i min mungipa kommer en cigarr att finnas, den kommer att glöda och jag kommer att flytta den till den andra sidan av munnen helt utan att använda händerna. utanför huset kommer det att vara ett stort majsfält och man kommer att höra syrsor genom dom öppna fönstren. jag kommer att skriva saker i en bok som jag har i min bokhylla och jag kommer att ha en hund. hunden kommer att heta något gammalt och klassiskt. kanske "t-bone". jag kommer inte att skriva mina ord i en blogg längre. jag kommer inte att öppna itunes och lyssna på a-trak. jag kommer inte att skicka en "friend request" till en kompis på facebook. jag kommer att rida min häst till min kompis hus istället. är han inte hemma skriver jag ett brev, brevet skriver jag med bläck och fjäder och min frisyr, min frisyr kommer att vara så jävla snygg att människor på riktigt avlider när dom ser den, avlider vid anblicken av frisyren.



googlat på senaste:

electrelane
50's haircut
"rockabilly frisyr"
our legacy
permanent vacation
pricerunner

skitbra låt:

emily haines & the soft skeleton - our hell

4 kommentarer:

Anonym sa...

ser man på, jag sprang in i just sådana fick-ur idag, på en typ loppis (fanns även tvättäkta latinokitsch i form av krucifix,radband och annat smått och gott fall du skulle ändra dig och glida in på den stilen istället). 10€ kostade de bara! skulle sitta fint till gable-frillan va? suck up to me om du vill ha ett! ;D

ps: du måste skaffa dig en fin pipa också.

Anonym sa...

du: http://www.allthetests.com/quiz23/picture/pic_1181948358_3.jpg

Anonym sa...

jag stöttar dig helt till fullo! men hur faen går detta ihop med höstens hetaste tischor som snart finns på en hunk nära dig!?

christoffer sa...

a: ge mig ett fickur! *sucking up*

lisa: haha, det är är typ exakt vad jag menade! blandat med det här: http://cache.eb.com/eb/image?id=66281&rendTypeId=4

elias: kontraster elias, kontraster! det är hela grejen!