torsdag 26 juli 2007

i'll pull into town when the saddest sun sets down

på senaste har jag tänkt en del på varför saker är som dom är, varför jag är som jag är och varför allt är som det är och all den där existensiella skiten som man egentligen borde ge fan i en natt som den här. men jag tänker förstås för mycket och jag undrar en massa saker. jag undrar varför jag uppfattas på vissa sätt, varför uppfattar jag människor på det sättet jag gör, varför tycker folk om salem al fucking fakir? varför äter man lever utan att ha en pistol mot tinningen? och varför har man dom åsikterna man har och varför gillar man det man gillar? varför gillar jag dåliga komedier, punk, stekt italienskt lantbröd i olivolja med salt, six feet under, hiphop och att slå på trummor så jävla mycket? varför gillar jag långa tjejer med mörkt hår? varför gillar jag polkagrisglass? varför är jag inte en gi-kille som gillar att springa i skogen och träna på gym och dricka energidryck? när jag var liten var jag på väg att bli den där killen. jag sportade, skojar inte ens, jag S.P.O.R.T.A.D.E verkligen. jag gick på fotboll, ishockey, bandy, bågskytte(!), rugby, handboll, gymnastik, allt som fanns, jag drack energidrycken som att den skulle rädda mig från att en dag dö. men så en dag när det var lite regnigt och grått i rågsved och gräset var helt blött och jag spelade fotboll med nicke brännström som hade diabetes, då helt plötsligt blev mitt knä helt cepe när jag skulle skjuta bollen mot målet och jag kunde inte röra mig, trodde jag skulle dö av knähiv, jag minns att jag grät som en liten grabb och att jag fick skjuts hem på något flak på någon bil. efter det blev det inte någon mer sport för mig. jag kunde inte ens gå till skolan på ett tag. jag fick låna ett sega mega drive av någon kompis, var glad igen, spelade sonic och mega man hela dagarna och tyckte det var rätt grymt. sen började jag gå på kryckor och gjorde till slut någon sorts minor knäoperation. jag la iallafall av med alla töntiga sporter och började spela gitarr och smygsnusa och det var ju tur för annars hade jag förmodligen bott i typ tyresö nu och jag hade kanske haft ett barn som hette typ johnny, en fru som hatade mig och jag hade självklart älskat fotboll och spelat jack vegas nere på den lokala pizzerian och jag hade haft körkort, jag hade lyssnat på joe cocker, jag hade inte ifrågasatt saker, jag hade älskat beckfilmer och jag hade sportat, kanske hade jag jobbat som typ sportkille på något sätt, sportjobb, sportlön, sportmat, sporten på tv, sportkommentatorfrisyren, snus med lakritssmak och porrtidningar gömda i någon hockeybag i en garderob. det är så det går om man håller på med sport, det vet jag, jag har sett det med egna ögon. lite som att hasch är inkörsporten till kokain (eh?) är sport inkörsporten till fördummandet av intellektet.

lista på saker jag gillar och inte gillar:

jag gillar: trummor, eufori, tomater, vindruvor, kontraster, larry david, läsk, stone roses och roadtrips

jag gillar inte: saltlakrits så mycket, jag gillar inte att gå och lägga mig tidigt, jag gillar inte "öppen planlösning", människor utan åsikter, damm, matematik


top 2 tjejer jag skulle kunna tänka mig att gifta mig med

1. paulina stoltz
2. regina spektor

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar hur du utvecklar det svenska språket. ett ord som knähiv. jag avundas dig.
men jag tycker du ska vara med nästa gång vi spelar fotboll. det var jävligt roligt i tisdags!

christoffer sa...

elias: ja jag banar verkligen väg för ett nytt språk. haha. jag är game nästa gång!

Anonym sa...

Tjena Toffe ;) vet inte om det här är en sida du fortfarande besöker, men jag gör en chansning och skriver ett inlägg iaf. Rolig blogg förresten. Jag minns att jag träffade på dig för kanske 10-12 år sedan, fan va kul vi hade en gång i tiden, hursomhelst (haha kan inte sluta skratta), men jag minns att du berättade hur du drivit rejält med folk i din klass då du lyckats lura dem att din hund dött, bra humor. Det roligaste är kanske ändå att det kan ha varit oss du drev med, inte helt lättolkad iuf. Kul att se att du lever och var det ditt band som spelade den där yamon yamon eller vad den hette så var det jäävligt bra, släpp en skiva så köper jag den direkt. Ja just det ja du vet kanske inte vem jag är ännu, eller har du sneglat hit ned under tiden du läst inlägget mån tro?? Ha det fördjävla bra killen så hoppas jag att vi springer på varann nån gång snart. Piz out/ Borre bhr06001@student.mdh.se