tisdag 10 juli 2007

it's got 2 be true love baby it's such a precious thing cuz we're all just fumbling baby fumbling in the dark 4 a heart of hearts

jag har gått ut för första gången sedan i lördags. det var inte så fint väder, men vafanbryr jag mig om det jag är ju sjuk. det kändes tragiskt men också lite kul att gå ut i det här skicket, mina ben förstod inte vad fan som hände och jag fick typ seriöst träningsvärk i magen(???) av att gå, då vet man att man legat i sängen och varit sjuk för länge. jag gick som en gammal gubbe typ, tur att ingen snygg tjej såg. jag hade hoodie med luva uppdragen ifall någon man känner skulle sett en, palla prata när man är ute på rehabpromenad. när jag efter att ha gått ett tag bestämt mig för att gå till videobutiken i rågsved centrum, möttes jag av samma sköna problem som alltid uppstår när jag ska hyra film själv; genrehelvetet! jag kan aldrig bestämma mig, vill jag se skräckfilm (det är skitkul och folk dör och det är blodigt och man blir rädd), eller kanske en dramafilm (man gråter lite, någon har aids, någon skjuter sig själv i munnen och det kommer blod på kameralinsen, man skrattar åt något svart skämt), eller ska jag kanske hyra en komedi (i bästa fall skrattar man hejdlöst och glömmer bort varenda problem i hela världen, någon (oftast rob schneider) skriker med "rolig" dialekt, klär ut sig till en kvinna, har blöja och ramlar på en amerikansk fotboll), eller så gör man som jag gjorde och blandar komedi med drama och hyr 'fyra nyanser av brunt' för andra gången, vilken underbar jävla film, jag längtar redan, men jag kan inte kolla på film så här tidigt på dagen, då känner jag mig som ett cepe (vilket jag iofs är). det enda som saknas är typ chips, läsk och godis och jag är sjukt sugen på japansk mat, kan man köra home delivery på sånt eller tror folk att man sjuk i huvudet då? jag kan verkligen se budkillens flackande blick framför mig när han åker till rågsved, ringer på en dörr med en beställning bestående av typ yakitorispett, chips, läsk, godis och något mer äckligt kanske vitlöksbröd, hur han när jag öppnar dörren inte ens kan se mig i ögonen eftersom han vet att jag är riktigt sjuk som beställer så mycket äcklig mat över telefon när jag egentligen bara skulle kunna gå några meter till en jävla affär och köpa skiten, usch, jag kan inte ringa hemkörning, någon sorts gräns får man ändå dra, jag tror jag ska försöka laga mat för första gången på några månader (hatar att laga mat så jag lär äta typ yoghurt och fruktsallad som någon jävla anorektiker/bulimiker/gi-person)

1. blonde redhead - 23
2. the vicious - masshysteri
3. nitad - brun utan sol
4. ison & fille - förståruvajamenar

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag vet ju vad du gjorde till slut.

antingen kollade du på hot fuzz, eller så kollade du på sunshine.

eller så lyssnade du på psychic hearts, som är skitdålig.

oh well.

//olof, your digital pimp