onsdag 25 juli 2007

jacqueline was being such a big girl with her cup of tea looking out of the window

i falun kan man göra mycket. man kan spela in trummor en hel helg i ett stort rum fyllt av tekniska saker. man kan spela in gitarr på daniels vind. man kan sitta på samma vind på natten och lyssna på smashing pumpkins och dricka folköl och käka salta pinnar. man kan sitta och dricka öl och röka cigg nere vid en sjö där galna fiskmåsungar härjar som fågelkickersgäng gör på sommaren. i falun kan man grilla sojakorv på en altan med infravärme, gasolgrill, 20 korvbröd för mycket, ale som smakar som öl och sköna utemöbler. man kan få sova i ett gästrum med en jätteskön säng och nya lakan. man kan äta inbakad pizza i falun. man kan känna att det är så otroligt skönt att inte vara i stockholm när man är där. i falun kan man möta en mycket märklig man med en papegoja på axeln som frågar var man kan köpa cig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför var du i falun? vilka känner du där? jag är uppväxt i falun! hatade det då men älskar det nu. bästa staden!

christoffer sa...

lisa: jag var där och spelade in trummor med mitt band. jag känner några därifrån, en som heter jon, en som heter daniel, en som heter elias, folk som spelar musik och sånt. några du känner? jag älskade falun! aldrig varit där tidigare. världens finaste hus och goda pizzor. asså det kändes som medicin för psyket att vara där typ!